Boknings & Betalningssvillkor
Dessa villkor gäller mellan Vikens i Västervik Holding AB och beställaren som själv eller genom annan träffar avtal med Vikens i Västervik Holding AB enligt vad som angetts i bekräftelsen. Avtalet gäller köp av tjänster.
Vem är ansvarig?
Ansvarig förmedlare av tjänst är Vikens i Västervik Holding AB, Fiskaretorget 1, 593 33 Västervik.
När blir bokningen bindande?
Bokningen gäller när hela summan för bokningen är betalad.
Åldersgräns
För att boka/ingå avtal med Vikens i Västervik Holding AB måste man vara 18 år.
När ska betalning ske?
Betalning sker i samband med bokning av aktivitet.
Avbokning/Återbetalning
Avbokning med full återbetalning kan ENDAST göras senast 24 timmar innan bokad tid.
Ändring av bokning
Vid ändring av bokning kontakta moa@vikensbar.se eller ring 0703221227 under våra öppettider.
Om något går fel?
Om hela eller delar av bokningen inte kan levereras enligt bokningsbekräftelsen och om ingen ersättningsaktivitet kan erbjudas så har beställaren rätt att avboka. Beställaren får då tillbaka allt som är inbetalt, med avdrag för värdet av de delar av bokningen som ev. redan hunnit utnyttjas. Fel som uppstår under vistelsen skall rapporteras omedelbart, detta görs i första hand till personal på plats.
Som arrangör är Vikens i Västervik Holding AB skyldiga att se till att:
- Beställaren får en skriftlig bekräftelse på bokningen.
- Köpta tjänster stämmer med beskrivningen. Vikens i Västervik Holding AB ansvarar inte för löften som ägaren eller dennes kontaktperson kan ha gjort direkt till konsumenten utan Vikens i Västervik Holdings vetskap och som Vikens i Västervik Holding AB inte känt till. (Om konsumenten överenskommit om något som inte omfattas av arrangörens avtal, se till att få det skriftligt och undertecknat av ägare eller kontaktperson)
- Beställare informeras om alla väsentliga förändringar, som rör bokningen.
- Om Beställare inte är nöjd med bokningen eller delar av bokningen så är det Vikens i Västervik Holding AB beställaren skall vända sig till.
Vad har beställaren för skyldigheter?
- Beställaren har skyldighet att själv kontrollera bokningsbekräftelsen så snart den erhålls. Eventuella felaktigheter måste påtalas omedelbart.
- Om beställaren har något klagomål gällande tjänsten skall beställaren i första hand kontakta arrangören att eventuella oklarheter kan lösas under Er vistelse.
- Vikens i Västervik Holding AB reserverar oss för lagändringar och prisändringar som ligger utanför vår kontroll.
Personuppgifter
Genom att betala samtycker konsumenten till att personuppgifter får behandlas av Vikens i Västervik Holding AB. Syftet med detta är att möjliggöra sedvanlig gästadministration, att tillförsäkra att Vikens i Västervik Holding AB har tillgång till tillförlitlig persondokumentation i händelse av olycksfall samt att administrera och behandla eventuella skador. Uppgifterna kan också komma att användas för att informera om försäkrings- och betalningstjänster samt relaterade erbjudanden. Vid onlinebokning erhåller kund mailbekräftelse samt kan komma att få uppföljningsmail med frågor. Gästens synpunkter och svar är till stor hjälp för oss. Som gäst kan man närsomhelst välja att tacka nej till utskick per post samt avregistrera sig från nyhetsbrev, detta ska ske skriftligen till Vikens i Västervik Holding AB.
Force Majeure
För det fall bokningen inte kan genomföras på grund av ett hinder utanför arrangörens kontroll som arrangören inte skäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denne inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit är arrangören fri från skadeståndsskyldighet. Vi reserverar oss för lagändringar och prisändringar som ligger utanför vår kontroll.